L’empresa conjunta creada per Transgourmet Ibèrica i l’empresa Nudisco ha començat a fer camí per a convertir-se en el referent del retail de proximitat a tota la zona de Llevant, després que l’operació ha estat aprovada per la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència. La nova societat, Nuditrans, està participada al 50 % per Transgourmet Ibèrica, referent de la distribució a l’hostaleria i al supermercat de proximitat, i al 50 % per Nudisco, dedicada a la comercialització d’aliments en conserva. Les dues empreses ja treballen per posar en marxa un ambiciós pla d’expansió a la zona de Llevant, on ja compten amb una important presència.
La nova societat inclou 32 supermercats propietat de Nudisco: 19 amb l’ensenya Kuups, 11 Economy Cash i 2 Vidal. Aquests establiments sumen una plantilla de 242 persones i una superfície comercial d’aproximadament 38.000 m2.
L’aliança crearà sinergies per expandir encara més la presència de les dues empreses a la Comunitat Valenciana i a Albacete. Transgourmet Ibèrica aporta una àmplia experiència tant en el subministrament com en la logística i els processos i serveis vinculats a la distribució, mentre que Nudisco destaca per la seva gran experiència en la gestió i explotació de supermercats a Llevant.
Lluís Labairu, director general de Transgourmet Ibèrica, considera que aquesta aliança estratègica amb Nudisco “és una oportunitat única per consolidar el nostre lideratge en una zona on ja comptem amb una presència molt destacada a través de la nostra franquícia Suma de supermercat de proximitat i conveniència, però on hi veiem un gran potencial de creixement a través del nostre model de franquícia”.
Per Miguel Ángel Alcaraz, president de Nudisco, l’aliança amb un soci de prestigi com Transgourmet “permetrà que durant els propers anys puguem impulsar amb garanties un model de supermercats de proximitat i conveniència que cada vegada és més demanat”.
SOBRE TRANSGOURMET IBÈRICA
Transgourmet Ibèrica és propietat del grup suís Transgourmet, la segona empresa de distribució majorista d’Europa, que al seu torn pertany al grup Coop. Actualment compta amb 5 plataformes de distribució repartides per tot Espanya i és referent en el sector de Retail, amb prop de 700 supermercats franquiciats amb les ensenyes Suma, Proxim i Spar, i més de 2.600 clientes independents.
Així mateix, l’empresa compta amb la seva línia Horeca amb GM Cash, la seva ensenya de cash&carry —que comprèn 70 centres amb 28 gasolineres GM Oil—, i la divisió de Food Service de servei a l’hostaleria, amb 370 comercials i una flota semblant de vehicles per al servei de repartiment.
SOBRE NUDISCO
Nudisco, empresa especialitzada en aliments en conserva, realitza l’activitat des del 1999. Els productes del grup es troben a més de 100 països amb marques com DIAMIR, MONTEY o FENICIA. Amb una facturació propera als 115 milions, és líder en format industrial i un ampli assortiment de formats de retail.
Grupo Nudisco va començar la seva activitat en retail el 2011, adquirint una àmplia experiència en l’obertura i gestió de supermercats de mida petita i gran.