Vés al contingut

Model Compliance

El compromís de tots

Transgourmet Ibérica té el ferm compromís d’exercir cada dia  les seves activitats amb  honradesa, integritat, transparència i respecte pels altres. Són principis bàsics que formen part de la nostra Política de Responsabilitat Social Corporativa. 

Aquest compromís es reflecteix en el nostre Codi Ètic, que té com a objecte proporcionar una guia deontològica a totes les persones que col·laboren o treballen a la companyia, unificant i defensant els principis i valors que han de regir la seva activitat.

Per afavorir l’aplicació del Codi Ètic, disposem del Sistema Intern d’Informació i del Model de Prevenció de Delictes, una aposta per a la gestió íntegra i responsable de la plantilla, així com dels seus proveïdors, clients, distribuïdors, professionals externs i representants.

Preguntes freqüents

Quin és l'objectiu del Codi Ètic?

Establir les pautes d’actuació en l’exercici diari de la seva feina i en el desenvolupament de les activitats de la companyia, basant-se en els principis d’integritat, honestedat i transparència, i amb total respecte a la Llei.

A qui va dirigit?

S’adreça a totes les persones que treballen per a i actuen en nom de Transgourmet Ibérica: administradors, equip directiu, plantilla i/o personal extern vinculat.

També es promourà el contingut del Codi Ètic a totes les empreses que estiguin vinculades a la companyia, així com als proveïdors, empreses col·laboradores i contraparts amb què ens relacionem.

Què és el Comitè Ètic i quines són les seves funcions?

El Comitè Ètic és l’òrgan encarregat de controlar i gestionar el compliment del Codi Ètic, i de vetllar perquè sigui conegut, comprès i respectat per totes les persones que treballen o estan vinculades a Transgourmet Ibérica.

Els seus membres hauran de:

  • Actuar amb independència i imparcialitat.
  • Mantenir la confidencialitat de les dades i accions que duguin a terme.
  • Assegurar la no represàlia a aquelles persones que facin alguna consulta o informin de bona fe sobre qualsevol suposada irregularitat.
Quins són els canals d'informació, consulta i denúncia, i la seva funció?

Els canals d’informació, consulta i denúncia, gestionats pel Comitè Ètic, permeten que qualsevol treballador o persona vinculada a Transgourmet Ibérica pugui:

  • Consultar els dubtes sobre el Codi Ètic o altres normatives.
  • Comunicar incompliments o incidències del Codi Ètic o d’altres normatives.
  • Denunciar fets que puguin ser considerats constitutius de delictes.

Els canals d’informació, consulta i denúncia són:

  • Correu electrònic: canal.etico@transgourmet.es
  • Correu postal: Transgourmet Ibèrica (Comitè Ètic). Ref. Canal Ètic. Pol. “Empordà Internacional” C/ Germans Miquel, s/n 17469 Vilamalla (Girona).
  • Comunicació o denúncia vehiculada a través del personal de la Direcció de Recursos Humans i Corporativa de Transgourmet o Auditoria Interna.
  • Omplir el formulari que s’obre prement l’apartat “Enviar informació” a aquest portal web, amb la possibilitat de fer-ho de manera totalmente anónima, garantitzant en tot moment la confidencialitat de les dades.

Podeu consultar el contingut íntegre de la política del Canal Ètic (Canal de Denúncies) aquí.

Quina responsabilitat tenen els treballadors/es o persones vinculades a la companyia?

Qualsevol persona vinculada a Transgourmet Ibérica té les obligacions següents:

  • Conèixer, comprendre i actuar sota les pautes descrites al Codi Ètic.
  • Informar de l’existència del Codi Ètic i de la importància d’actuar d’acord amb les conductes, quan en nom de Transgourmet Ibèrica es relacioni amb altres empreses.
  • Informar el Comitè Ètic, a través dels canals establerts, de totes aquelles situacions que poguessin incomplir el Codi Ètic.
  • Proporcionar al Comitè Ètic la informació necessària que li permeti determinar el compliment o no del Codi.
  • Comunicar al Comitè Ètic qualsevol situació en què es vegi involucrada, ja sigui com a investigada, acusada o condemnada en algun procediment penal o en expedients administratius sancionadors dels organismes superiors de Transgourmet Ibérica.
Quins són els principis rectors i pautes de conducta?

Els principis que han de regir l’actuació a Transgourmet Ibèrica són: la integritat, l’honestedat, la transparència i la bona fe.

Les pautes de comportament establertes són:

  • Actuar d’acord amb les lleis aplicables i la normativa interna, sobretot en matèria de seguretat, salut i medi ambient.
  • Protegir els drets humans i laborals, tant de la plantilla com de tercers.
  • Garantir la igualtat d’oportunitats.
  • Evitar situacions en què hi pugui haver-hi conflicte entre els interessos personals del treballador/a i els de la companyia.
  • Actuar amb els criteris d’imparcialitat i objectivitat, en especial, en l’àmbit de compres i contractació de serveis.
  • Rebutjar qualsevol regal, atenció, descompte o invitació.
  • Promocionar els productes de Transgourmet Ibèrica sobre la base de les seves característiques reals i objectives, i sense desacreditar els nostres competidors.
  • Complir totes les lleis de defensa de la competència.
  • Seguir les bones pràctiques en matèria fiscal, evitar conductes fraudulentes i col·laborar amb les autoritats quan ens puguin sol·licitar informació.
  • Respectar escrupolosament el secret professional i la confidencialitat de la informació que tingui aquest caràcter.
  • Vetllar per la protecció pròpia i la dels que formen part del nostre entorn, incloent contractistes i proveïdors, en matèria de seguretat i salut.
  • Usar els mitjans tecnològics que Transgourmet Ibérica posa a disposició de la plantilla per a fins exclusivament professionals.
  • Utilitzar i protegir de forma adequada les instal·lacions i material de la companyia, garantint-ne l’ús eficient i apropiat.
  • Respectar la neutralitat política de la societat.
  • Mantenir una dedicació exclusiva en cas d’ocupar una posició de director/a o gerent.
Quin és el model de prevenció de delictes?

Transgourmet Ibérica ha implantat un Model de Prevenció de Delictes, dotat dels elements necessaris per prevenir i detectar la realització de conductes no permeses o il·legals que puguin suposar un risc per a la companyia.

El Model recull :

  • Els delictes pels quals pogués ser imputat Transgourmet respecte a les activitats que realitza.
  • Les principals polítiques, normatives i controls específics que la companyia ha dissenyat per evitar que es cometin aquests possibles delictes.
  • El procediment per dur a terme el control, la supervisió i l’actualització del Model de Prevenció, funció que el Consell d’Administració té delegada al Comitè Ètic, sota la supervisió del responsable de Prevenció de Delictes (Compliance Officer) i el control d’Auditoria Interna.
  • El canal de denúncies on poden presentar-se consultes o denúncies.
  • El sistema disciplinari en relació amb el Model de Prevenció.
  • La verificació i millora contínua i periòdica del model.
  • La formació i comunicació en matèria de compliment de la normativa jurídica.

Model de Prevenció de Delictes.

Quina és la vigència del Codi Ètic?

El Codi Ètic estarà vigent fins a l’aprovació de la seva anul·lació. És responsabilitat del Comitè de Direcció la seva revisió i actualització periòdica, tenint en compte les propostes i suggeriments realitzats per la plantilla i conforme les noves relacions i obligacions que adquireixi la companyia.

Les aprovacions definitives de cadascuna de les actualitzacions del Codi Ètic seran realitzades pel Consell d’Administració de Transgourmet Ibèrica.

Pots posar-te en contacte amb nosaltres enviant un correu electrònic a canal.etico@transgourmet.es o a través del següent formulari:

Pots posar-te en contacte amb nosaltres prement a continuació:

T’informem que totes les denúncies que es presentin a través d’aquesta bústia podran ser anònimes, garantint en tot moment la confidencialitat de les mateixes. Transgourmet Ibèrica S.A.U. tractarà les dades personals facilitades per tramitar, investigar i donar seguiment a les denúncies presentades, trobant-se legitimats aquests tractaments al teu consentiment o el compliment normatiu. Les teves dades podran ser cedides a empreses participades i del grup Transgourmet, així mateix poden ser comunicades a les administracions públiques i als jutjats i tribunals en els casos previstos per la Llei, podent realitzar transferències internacionals que garanteixen un nivell de seguretat adequat. Podeu exercir els vostres drets d’accés, rectificació, supressió, oposició, limitació i portabilitat de les vostres dades en qualsevol moment. Més informació a següent enllaç.

×ATENCIÓ: Cookies no configurades en l'idioma actual. Revisa la teva configuració al plugin, gràcies!