Transgourmet Ibèrica, dedicada a la distribució majorista a l’hostaleria i al supermercat de proximitat, continua enguany l’expansió de la seva xarxa de supermercats franquiciats a Catalunya amb la inauguració de 4 noves botigues entre els mesos d’abril i maig. Els establiments oberts, amb les ensenyes Suma (2) i Spar (2), tenen una superfície de vendes de 885 m2 i han significat la creació de 20 llocs de treball.
Dues de les noves botigues es localitzen a comarques de Barcelona, concretament a les localitats d’Esplugues de Llobregat (Baix Llobregat) i El Bruc (Anoia), i les altres dues a comarques gironines, a Camprodon (Ripollès) i Sarrià de Ter (Gironès). A aquests nous establiments s’afegeix el supermercat Suma que es va inaugurar el mes de març passat a Tarragona.
Aquestes obertures reflecteixen l’aposta de Transgourmet per la qualitat de les seves franquícies i per Catalunya, on la companyia ja compta amb més de 350 establiments franquiciats, essent la comunitat autònoma amb més botigues amb aquestes ensenyes.
Si tenim en compte el conjunt de nous supermercats que Transgourmet ha inaugurat arreu de l’Estat des del mes de gener, la xifra suma 11 centres en total, distribuïts en 5 comunitats autònomes: 5 a Catalunya, 2 a Balears, 2 a Canàries, 1 a Andalusia i 1 a la Comunitat Foral de Navarra. Aquestes obertures representen en total una superfície de vendes de 2.775 m2 i han generat 57 llocs de treball. Per ensenya, 9 corresponen a Suma i 2 a Spar.
La companyia ha consolidat aquest 2025 la seva estratègia de transformació de l’àrea de Retail, amb un enfoc que prioritza la gestió eficient i l’adaptació al consumidor, consolidant un negoci basat en la qualitat de les seves botigues per sobre de la quantitat, i els pilars principals del comerç de proximitat, com el tracte personalitzat, les seccions especialitzades i els productes de quilòmetre 0.
A més, l’ensenya Suma ha iniciat la seva aposta cap a la botiga de conveniència per donar resposta al canvi cultural i a la demanda creixent dels consumidors. Jordi Arredondo, director de l’àrea de Retail de Transgourmet, ha destacat que “hem identificat una necessitat emergent al mercat: clients que busquen solucions immediates, productes preparats per a consumir i una experiència de compra àgil, propera i eficaç. Aquest nou escenari representa una oportunitat perquè Suma es consolidi com un referent en el sector”.
Transgourmet Ibèrica compleix un segle i Suma, 25 anys
Coincidint amb la celebració del centenari de Transgourmet, l’ensenya Suma compleix 25 anys des que l’any 2000 es va obrir el primer supermercat de la marca a Barcelona.
La companyia ha dissenyat un programa d’activitats per commemorar el seu lideratge en el sector de la distribució alimentària, com a especialista en el supermercat de proximitat i com a proveïdor de l’hostaleria, la seva altra línia de negoci.
Transgourmet està celebrant esdeveniments en llocs emblemàtics de Girona, Màlaga, Burgos, Tarragona, Las Palmas i Madrid, que culminaran amb un gran acte final a Barcelona.
Totes les novetats i activitats que s’estan fent amb motiu dels seus 100 anys d’història es poden consultar a l’espai web https://www.centenariotransgourmetiberica.es.